Wil jij met jouw website hoger in de Google-zoekresultaten terechtkomen? Heb je flink geïnvesteerd in een mooi en professioneel design, maar lopen de bezoekersaantallen nog niet echt over? Dan doe je er goed aan tijd te steken in SEO, oftewel zoekmachineoptimalisatie.

Help Google een handje met SEO

In de eerste plaats schrijf je de teksten op je website natuurlijk voor je potentiële klant of opdrachtgever. SEO – de afkorting van search engine optimization – is dan ook een middel, geen doel op zich. Maar het is wel een erg belangrijk middel! Google leest jouw teksten namelijk anders dan jouw klanten. Een goede SEO-tekschrijver schrijft dan ook aantrekkelijk voor het publiek en vooral begrijpelijk voor Google. De uitdaging zit ‘m dus vooral in het vinden van een balans tussen die twee tekstniveaus.

Gratis meer organisch verkeer naar je website

Het grote voordeel van goede SEO-teksten is dat ze voor een gratis toename van het verkeer naar jouw website zorgen. Meer bezoekers weten je site te vinden, zonder dat je geld kwijt bent aan advertentiekosten. Je kunt immers ook betalen om bovenaan de lijst met zoekresultaten te komen, de strategie hierachter noemen we SEA. Echter, de exacte kosten hiervoor heb je niet in de hand – je betaalt per click –  en vele Google-gebruikers slaan deze als advertentie herkenbare suggesties gewoon over.

Kun jij wel een SEO-specialist gebruiken, die je website scant op vindbaarheidsverbeterpunten en je helpt om voortaan de zoekresultaten te bestormen? Neem dan gauw contact met me op!

SEO-tekstschrijver
SEO-tekstschrijver