Zwolle
+31 6 48398534
frank@tijdvoorpubliciteit.nl

Over mij

Mijn naam is Frank Breukelman uit Zwolle en ik kamp met een ernstige verslaving. Ja, laat ik het maar gewoon toegeven: ik ben een junk. Een nieuwsjunk welteverstaan. Mijn voelsprieten staan altijd uit, gericht op opmerkelijkheden. Continu vraag ik mezelf af hoe het kan dat bepaalde dingen gebeuren, of het allemaal wel klopt, waarom iemand iets zegt en meer van dit soort vragen. Maar bovenal zie ik overal een verhaal in.

Gegrepen door taal

Daarbij ben ik bevangen door taal. Al zolang ik me kan herinneren schrijf ik verhalen, gedichten, columns en andere teksten. Een roman gaat er beslist ooit komen. Verder ben ik zo’n vervelende taalpurist, die bijvoorbeeld gruwelt van onnodig Engels. Dat je het begrip free publicity op deze site tegenkomt is dan ook puur voor de SEO-waarde. Ja dááág, principes.

Al vroeg wist ik dat ik van taal en tekst mijn werk wilde maken. De combinatie met mijn ongekende zucht naar nieuws maakte dat de journalistiek lonkte. In Amsterdam studeerde ik Communicatie- en informatiewetenschappen, met journalistiek als afstudeerrichting, en deed ik onder meer onderzoek naar wat nieuws nou precies nieuws maakt. Wat zijn de kenmerken van het genre journalistiek? En denkt de journalist en de nieuwsgebruiker daar wel hetzelfde over?

Waar journalistiek en marketing samenkwamen

Dat begrip – genre – bleef hangen. Toen ik in de marketingsector belandde, als content marketeer en later als SEO-specialist, stelde ik me bij alles wat ik schreef ten doel dat het voor de lezer waarde moest hebben. Pure reclame herkennen mensen, daar prikken ze doorheen. Content moet te allen tijde wat vertellen. En dan bedoel ik niet “Koop dit product, nu!”.

Je merkt het al: in mijn hoofd vloeiden de werelden van de journalistiek en de marketing samen. Ik geloof in waardevolle content. En dan niet alleen waardevol voor het bedrijf dat erachter zit, maar vooral ook voor het publiek. Daarbij geloof ik dat er in ieder bedrijf een nieuwswaardig verhaal zit, al ben je er jezelf wellicht niet eens van bewust. Zo ontstond het idee om bedrijven te helpen in het nieuws te komen en tegelijkertijd de media interessant nieuws te bieden. Een publiciteitscoach was geboren!