5 manieren om aan je naamsbekendheid te werken in 2025

Tips

19 maart 2025

5 manieren om aan je naamsbekendheid te werken in 2025

Meer naamsbekendheid voor je bedrijf in 2025? Tijd voor Publiciteit geeft je 5 praktische tips!
In dit artikel

Je naamsbekendheid vergroten? Dat doe je anno 2025 niet meer alleen met social media en advertenties. De digitale wereld verandert snel en consumenten verwachten meer dan een standaard marketingboodschap. Wil je écht opvallen? Dan is het tijd om slimme en innovatieve strategieën in te zetten. Hier zijn vijf manieren om in 2025 te werken aan je naamsbekendheid.

1. Laat je publiek meepraten over je merk

Mensen onthouden merken waar ze zich betrokken bij voelen. Geef je doelgroep daarom de kans om actief mee te denken en hun stem te laten horen. Dit kan door middel van interactieve polls, co-creatie van producten of zelfs wedstrijden waarin klanten een naam, slogan of ontwerp voor je merk mogen bedenken. Wanneer mensen het gevoel hebben dat ze invloed hebben op jouw merk, gaan ze er automatisch meer over praten – en dat vergroot je naamsbekendheid.

2. Maak van je content een beleving

Gewoon een blog of video? Dat is niet genoeg. Mensen willen interactie. Maak van je content een beleving door te experimenteren met interactieve video’s, gamification en augmented reality (AR). Bijvoorbeeld een quiz waarin klanten ontdekken welk product het beste bij hen past, of een AR-filter waarmee ze jouw producten virtueel kunnen uitproberen. Hoe meer mensen ermee spelen, hoe groter je bereik.

4. Optimaliseer voor AI-zoekmachines

SEO is niet dood, maar verandert wel. Met de opkomst van AI-zoekmachines zoals ChatGPT, Claude en Gemini zoeken mensen steeds vaker in complete vragen in plaats van losse zoekwoorden. Zorg ervoor dat je content hierop aansluit. Antwoord op vragen in natuurlijke taal, optimaliseer voor voice search en speel in op ‘conversational search’. Hoe beter je gevonden wordt, hoe vaker je merknaam blijft hangen.

5. Zorg dat je in het nieuws komt met persberichten

Alle bovenstaande tips ten spijt: ook in 2025 is media-aandacht nog altijd een van de krachtigste manieren om je naamsbekendheid te vergroten. Zorg er dus voor dat je bedrijf regelmatig in het nieuws verschijnt. Journalisten zijn altijd op zoek naar nieuwswaardige verhalen. Door strategisch persberichten te schrijven en deze slim te verspreiden, krijg je gratis publiciteit, waarmee je autoriteit opbouwt binnen jouw branche.

 

Wil je zelf een persbericht opstellen? Lees dan hoe je een goed persbericht schrijft. Klaar? Dan kun je je persbericht via Tijd voor Publiciteit voordelig versturen naar alle media binnen jouw vakgebied of regio!

Dé specialist in datagedreven digital PR-campagnes.

Bezorgt jouw bedrijf meer naamsbekendheid en (online) autoriteit.

Deze blog delen via:

Meer artikelen lezen?

Persberichten

20 maart 2025

Adverteren in Google? 70% slaat bewust de gesponsorde resultaten over!

Digital PR-bureau Tijd voor Publiciteit ondervroeg een representatief panel van 1.000 Nederlanders naar hun Google-gewoonten. Klikken zij altijd op het bovenste resultaat of belanden ze regelmatig op de tweede pagina?…

Frank Breukelman

Meer lezen

Persbericht versturen veelgemaakte fouten

Tips

11 maart 2025

7 veelgemaakte fouten bij het verzenden van een persbericht

Als je een persbericht verzendt, zijn er enkele belangrijke dingen om rekening mee te houden. Tijd voor Publiciteit zet zeven veelgemaakte fouten op een rij, zodat jij ze niet hoeft…

Frank Breukelman

Meer lezen

Illustratie afwachtende zzp'er

Persberichten

28 januari 2025

Bijna helft zzp’ers doet niets om klanten binnen te halen

Tijd voor Publiciteit deed onderzoek naar de manieren waarop zzp’ers klanten binnenhalen. Een groot deel van hen blijkt volledig afhankelijk van mond-tot-mondreclame….

Frank Breukelman

Meer lezen

Wat is een persbericht

Info

16 januari 2025

Wat is een persbericht?

Het persbericht is een van de bekendste en meest effectieve PR-middelen. Maar wat houdt het precies in? En waarom zou je er gebruik van maken?…

Frank Breukelman

Meer lezen

Persberichten

9 december 2024

Drie op de tien Nederlanders durven online zoekgeschiedenis niet te laten zien​

Drie op de tien Nederlanders durven hun Google-zoekgeschiedenis niet aan vrienden of familie te laten zien. Lees hier het volledige persbericht!…

Frank Breukelman

Meer lezen

Persberichten

27 november 2024

Veel Nederlanders vergelijken zelden of nooit prijzen bij online aankoop

In hoeverre vergelijken we prijzen bij een online aankoop? Tijd voor Publiciteit vroeg het 1000 Nederlanders. Lees hier de resultaten!…

Frank Breukelman

Meer lezen