Persbericht versturen

Persbericht verzenden

Goedkoop een persbericht versturen naar een perslijst op maat.

Wil jij een persbericht versturen om de media te bereiken? Dat kan via Tijd voor Publiciteit. Met de beschikking over een database van meer dan 9.000 journalisten bereik je zeker de media die voor jou relevant zijn. En dat al vanaf slechts 199,-. 

 

Via het formulier hieronder lever je je persbericht aan en geef je door binnen welke rubrieken je journalisten wilt bereiken. Je persbericht verzenden we dan naar een voor jou op maat gemaakte perslijst.

Prijzen

Een persbericht verzenden vanaf 199,- inclusief taal- en nieuwscheck.

Eenmalig een persbericht versturen via Tijd voor Publiciteit kost je slechts 199,-. Voor dat bedrag lever je zelf je persbericht aan. Het wordt dan standaard gecontroleerd op eventuele taalfouten en deze worden gecorrigeerd. Ook doet Tijd voor Publiciteit een basischeck op nieuwswaardigheid, wat overigens geen garantie is op publicaties.

 

Verder krijg je een op maat gemaakte perslijst, zodat je persbericht verstuurd wordt naar alle journalisten die voor jou relevant zijn.

 

Wil je je je aangeleverde persbericht laten herschrijven of wil je het persbericht – op basis van jouw input – zelfs volledig laten schrijven? Dat kan tegen meerkosten, zoals je ziet in het overzicht hieronder. Ook kun je zelf bepalen of je de mediamonitoring uitbesteedt of dat je zelf in de gaten wilt houden of en waar je persbericht gepubliceerd is.

Persbericht versturen Basis

Lever zelf je persbericht aan

199

eenmalig

Persbericht versturen Plus

Laat je eigen persbericht herschrijven

299

eenmalig

Persbericht versturen Pro

Laat je persbericht volledig opstellen

499

eenmalig

De voordelen van een persbericht versturen via Tijd voor Publiciteit.

Profiteer van een uitgebreide journalistendatabase en uitgebreide
ervaring met het versturen van persberichten naar de juiste doelgroep.

Zeer uitgebreid netwerk van journalisten

Uit een database van +9.000 contacten selecteren we precies de journalisten voor wie jouw persbericht relevant is.

Basischeck op nieuwswaardigheid

Maakt je persbericht écht geen kans op publicatie? Dan laten we je dat eerlijk weten voordat je het persbericht toch verstuurt.

Persbericht (her)schrijven mogelijk

Twijfel je aan de kwaliteit van je persbericht? Laat Tijd voor Publiciteit het dan voor je (her)schrijven.

Versturen

Lever jouw persbericht aan voor verzending.

Persbericht versturen

Perslijst met focus op relevantie

Veel partijen door wie je een persbericht kunt laten verzenden naar kranten en andere nieuwsmedia, bieden je de keuze uit een bepaald aantal contacten. Je betaalt dan bijvoorbeeld meer als je je persbericht niet naar 100, maar naar 200 journalisten wilt opsturen. Dat is echter een verkeerde insteek, want bij een persbericht versturen gaat het niet om kwantiteit. Het is belangrijk je persbericht alleen te versturen naar journalisten voor wie het mogelijk relevant is. Gaat jouw persbericht over tuintips, dan heeft het geen enkele zin hier de voltallige economieredactie van de Volkskrant lastig te vallen. Sterker nog: je wekt eerder irritatie dan dat je de kans op publicatie hiermee vergroot.

 

Verstuur je je persbericht via Tijd voor Publiciteit, dan wordt er voor jouw specifieke bericht een perslijst op maat gemaakt. Dit volledig op basis van de doelgroep die voor jou relevant is. Zo kan jouw persbericht specifiek gericht zijn aan media binnen jouw regio of juist vooral bedoeld zijn voor vakmedia binnen jouw branche. Een meer algemeen persbericht zou je daarentegen misschien wel naar landelijke redacties kunnen sturen. Kortom: het ene persbericht versturen we naar honderden contacten, terwijl het andere bericht bij enkele tientallen journalisten in de inbox belandt.

Je persbericht verzenden naar specifieke journalisten

Bij de samenstelling van de perslijst kijken we niet alleen naar algemene redacties. We verzenden jouw persbericht naar de persoonlijke emailadressen van journalisten die over jouw branche schrijven. Deze persoonlijke benadering vergroot de kans op publicatie aanzienlijk. 


Voor de journalisten die het persbericht ontvangen voelt het meer als ‘exclusief’ nieuws voor hen dan wanneer zij hetzelfde persbericht uit de algemene mailbox hadden moeten vissen. Doordat we kunnen putten uit een database met de contactgegevens van 9.000 journalisten, vinden we altijd de juiste namen voor het persbericht dat jij wilt versturen.

Monitor je resultaten

Na het verzenden van je persbericht wil je natuurlijk weten wat het heeft opgeleverd. Welke media hebben het opgepikt?


Dat kun je met de hand doen door urenlang te googelen en maar te hopen dat je niets mist. Dat kost veel tijd en bovendien weet Google lang niet altijd alle artikelen – bijvoorbeeld achter een betaalmuur – boven wat te halen. Gevolg: je denkt dat je persbericht minder heeft opgeleverd dan in de praktijk het geval is.


Om er zeker van te zijn dat alle publicaties gevonden worden, kun je de mediamonitoring ook uitbesteden aan Tijd voor Publiciteit. Ik gebruik hiervoor die onder meer ook licentiecontent mag monitoren. Bovendien krijg je hierdoor ook meer inzicht in de resultaten, onder meer in de vorm van het verwachte bereik, sentiment en de mediawaarde.

Structureel media-aandacht scoren doe je niet met één persbericht

Goed om te weten: Tijd voor Publiciteit is niet verantwoordelijk voor het succes van jouw persbericht, als je gebruikmaakt van de eenmalige dienst voor het verzenden van een persbericht. Valt het ons direct op dat jouw aangeleverde persbericht vermoedelijk geen kans op media-aandacht heeft, bijvoorbeeld doordat het te commercieel is ingestoken of het onderwerp niet relevant is? Dan laten we het je uiteraard wel weten en kun je er nog van afzien om het persbericht te verzenden.

 

Bij ons is het uitgangspunt van PR echter dat één persbericht géén persbericht is. De kans bestaat dat veel journalisten die je persbericht ontvangen jouw bedrijf nog niet kennen en het bericht daardoor links laten liggen. Het is van belang regelmatig van je te laten horen, om vertrouwen te creëren.

 

Kortom: wil je écht serieus aan het werk met PR? Dan is eenmalig een persbericht versturen echt onvoldoende. Besteed jouw PR-strategie uit aan PR-bureau Tijd voor Publiciteit. Je betaalt dan een vast bedrag per maand en daartegenover staat een gegarandeerd minimaal aantal publicaties. Al het werk word je dan uit handen genomen en je hoeft niet meer bang te zijn dat jouw verstuurde persberichten geen effect hebben. Bekijk hier de tarieven van de verschillende pakketten.

Datagedreven PR

Nieuws maken op basis van data

Besluit jij ook structureel te investeren in je naamsbekendheid en (online) autoriteit? Dan doen we dit op basis van data. Aan de hand van nieuwswaardige data die jouw bedrijf wellicht zelf al bezit, openbare data of een extern (panel)onderzoek schrijven we persberichten die niet alleen uniek zijn, maar vooral ook betrouwbaarheid uitstralen. Dat is hét belangrijkste element om je persbericht gepubliceerd te krijgen. Geen verkapte reclamefolders, maar écht nieuws, waarbij jouw bedrijf als expert binnen de markt duiding mag geven.