Goedkoop een persbericht versturen naar een perslijst op maat

Wil jij een persbericht versturen om de media te bereiken? Dat kan via Tijd voor Publiciteit. Met de beschikking over een database van meer dan 9000 journalisten bereik je zeker de media die voor jou relevant zijn. En dat al vanaf slechts 299,-.

Via het formulier op deze pagina lever je je persbericht aan en geef je door hoe je doelgroep eruitziet. Je persbericht verzenden we dan naar een voor jou op maat gemaakte perslijst. Uiteraard vanuit jouw eigen emaildomein, voor dat extra stukje betrouwbaarheid en grotere kans op publicatie.

Wil je niet eenmalig een persbericht verzenden, maar structureel investeren in je online autoriteit? Lees dan meer over digital PR.

Heb je een vraag over het versturen van een persbericht?

Groot bereik binnen elke branche/regio

Persbericht in jouw eigen huisstijl

Verzenden vanuit je eigen emaildomein

Veel goedkoper dan de grote bureaus

Wat kost een persbericht verzenden?

Eenmalig een persbericht versturen via Tijd voor Publiciteit kost je slechts 299,-. Voor dat bedrag lever je zelf je persbericht aan. Wij controleren het op eventuele taalfouten en corrigeren deze. Verder zorgen we voor een op maat gemaakte perslijst, zodat we je persbericht versturen naar alle journalisten die voor jou relevant zijn.

Wil je dat we je aangeleverde persbericht herschrijven of wil je ons het persbericht – op basis van jouw input – zelfs volledig laten opstellen? Dat kan tegen meerkosten, zoals je ziet in het overzicht hieronder. Ook kun je zelf bepalen of je de mediamonitoring uitbesteedt of dat je zelf in de gaten wilt houden of en waar je persbericht gepubliceerd is.

Persbericht versturen
Basis

Lever zelf je persbericht aan
299,-
  • Eindredactie op spel- en taalfouten
  • Basischeck op nieuwswaardigheid
  • Op maat gemaakte perslijst
  • Ongelimiteerd aantal contacten
  • Persbericht (her)schrijven niet mogelijk
  • Geen mediamonitoring mogelijk

Persbericht versturen
Plus

Laat je eigen persbericht herschrijven
399,-
  • Eindredactie op spel- en taalfouten
  • Basischeck op nieuwswaardigheid
  • Op maat gemaakte perslijst
  • Ongelimiteerd aantal contacten
  • Persbericht laten herschrijven
  • Mediamonitoring: publicatie-overzicht na 10 werkdagen

Persbericht versturen
Pro

Laat je persbericht volledig opstellen
499,-
  • Eindredactie op spel- en taalfouten
  • Basischeck op nieuwswaardigheid
  • Op maat gemaakte perslijst
  • Ongelimiteerd aantal contacten
  • Persbericht volledig laten schrijven
  • Mediamonitoring Pro: publicatie-overzicht na 5 en 10 werkdagen

Persbericht versturen
Basis

Lever zelf je persbericht aan
299,-
  • Eindredactie op spel- en taalfouten
  • Basischeck op nieuwswaardigheid
  • Op maat gemaakte perslijst
  • Ongelimiteerd aantal contacten
  • Persbericht (her)schrijven niet mogelijk
  • Geen mediamonitoring mogelijk

Persbericht versturen
Plus

Laat je eigen persbericht herschrijven
399,-
  • Eindredactie op spel- en taalfouten
  • Basischeck op nieuwswaardigheid
  • Op maat gemaakte perslijst
  • Ongelimiteerd aantal contacten
  • Persbericht laten herschrijven
  • Mediamonitoring: publicatie-overzicht na 10 werkdagen

Persbericht versturen
Pro

Laat je persbericht volledig opstellen
499,-
  • Eindredactie op spel- en taalfouten
  • Basischeck op nieuwswaardigheid
  • Op maat gemaakte perslijst
  • Ongelimiteerd aantal contacten
  • Persbericht volledig laten schrijven
  • Mediamonitoring Pro: publicatie-overzicht na 5 en 10 werkdagen

Lever jouw persbericht aan voor verzending

Powered By EmbedPress

Structureel media-aandacht scoren doe je niet met één persbericht

Perslijst met focus op relevantie

Veel partijen door wie je een persbericht kunt laten verzenden naar kranten en andere nieuwsmedia, bieden je de keuze uit een bepaald aantal contacten. Je betaalt dan bijvoorbeeld meer als je je persbericht niet naar 100, maar naar 200 journalisten wilt opsturen. Dat is echter een verkeerde insteek, want bij een persbericht versturen gaat het niet om kwantiteit. Het is belangrijk je persbericht alleen te versturen naar journalisten voor wie het mogelijk relevant is. Gaat jouw persbericht over tuintips, dan heeft het geen enkele zin hier de voltallige economieredactie van de Volkskrant lastig te vallen. Sterker nog: je wekt eerder irritatie dan dat je de kans op publicatie hiermee vergroot.

Verstuur je je persbericht via Tijd voor Publiciteit, dan wordt er voor jouw specifieke bericht een perslijst op maat gemaakt. Dit volledig op basis van de doelgroep die voor jou relevant is. Zo kan jouw persbericht specifiek gericht zijn aan media binnen jouw regio of juist vooral bedoeld zijn voor vakmedia binnen jouw branche. Een meer algemeen persbericht zou je daarentegen misschien wel naar landelijke redacties kunnen sturen. Kortom: het ene persbericht versturen we naar honderden contacten, terwijl het andere bericht bij enkele tientallen journalisten in de inbox belandt.

Je persbericht verzenden naar specifieke journalisten

Bij de samenstelling van de perslijst kijken we niet alleen naar algemene redacties. We verzenden jouw persbericht naar de persoonlijke emailadressen van journalisten die over jouw branche schrijven. Deze persoonlijke benadering vergroot de kans op publicatie aanzienlijk. Voor de journalisten die het persbericht ontvangen voelt het meer als ‘exclusief’ nieuws voor hen dan wanneer zij hetzelfde persbericht uit de algemene mailbox hadden moeten vissen. Doordat we kunnen putten uit een database met de contactgegevens van meer dan 9000 journalisten, vinden we altijd de juiste namen voor het persbericht dat jij wilt versturen.

Publicaties gerealiseerd in o.a. deze media

Ik wil ook structureel media-aandacht!

Niet eenmalig een persbericht versturen, maar maandelijks in het nieuws?

BellenMailen

Persbericht via ANP versturen

Uiteraard zijn er meerdere wegen om je persbericht te verspreiden. Een bekende weg is via het ANP. Dit is het bekendste persbureau in Nederland. Zo hoor je op de radio waarschijnlijk weleens het ‘ANP Nieuws’. Je kunt het ANP feitelijk als een medium beschouwen, maar dan een medium dat andere media weer van nieuws voorziet.

Een voordeel van een persbericht via het ANP verzenden is het bereik. Je persbericht komt dan op ANP Net, een soort verzamelbak aan nieuws. Journalisten hebben daar toegang tot en kunnen kijken of er iets interessants tussen zit. Dat bereik klinkt wellicht aanlokkelijk, maar besef vooral ook dat dus letterlijk elke redactie toegang heeft tot dit nieuws. Elke journalist weet dus dat dit nieuws bepaald niet exclusief is. Voor je reputatie is het daarom beter om rechtstreeks journalisten te mailen voor wie het nieuws echt de moeite waard is, in plaats van in de ANP-grabbelton terecht te komen. Over de kosten voor het versturen van een ANP-persbericht – 683 euro voor eenmalige verzending – hebben we het dan nog niet eens gehad.

Maandelijks persberichten verzenden voor structurele media-aandacht?

Zoals je hebt kunnen lezen is eenmalig een persbericht versturen leuk, maar zit er voor jou veel meer in het vat. Zie je de meerwaarde van structurele PR in? Neem dan contact op, dan onderzoeken we samen de mogelijkheden voor maandelijkse free publicity voor jouw bedrijf.