Google Trends toont aan: deze B&B Vol Liefde-deelnemer is veruit het populairst

Persberichten

3 september 2024

Google Trends toont aan: deze B&B Vol Liefde-deelnemer is veruit het populairst

Tijd voor Publiciteit deed onderzoek naar de populariteit van de deelnemers aan het populaire B&B Vol Liefde. Benieuwd wie kijkers het meest aanspreekt volgens Google Trends? Lees verder!
In dit artikel

Het is dé kijkcijferhit van de zomer en daardoor hét gesprek bij de koffieautomaat: B&B Vol Liefde. Digital PR-bureau Tijd voor Publiciteit zocht daarom uit welke deelnemers het populairst zijn. Uit een analyse van Google Trends-data komt een duidelijke winnaar naar voren: de Spaanse kasteelheer Albert is onmiskenbaar de grote favoriet van dit seizoen!

Met zijn ‘kissy kissy’ en ‘hanky panky’ weet de 64-jarige Albert in Catalonië de tongen flink los te maken. Maar waar Albert elk moment weer verliefd lijkt te worden op een andere vrouw, zijn kijkers vooral geïnteresseerd in zijn portemonnee. Er wordt namelijk massaal gegoogeld naar Albert en “vermogen”. Ook over kandidate Joyce willen kijkers alles weten!

Wat is Google Trends?

Google Trends laat zien hoe hoe populair een zoekterm is in een bepaalde periode, uitgedrukt in een relatieve score van 0 tot 100. Een hogere score betekent dat er op dat moment meer interesse was in die zoekterm vergeleken met andere momenten.

Robert Jan en Els

Robert Jan, met zijn B&B in de schilderachtige Schotse Hooglanden, staat op de tweede plaats. Veel kijkers willen meer weten over de zelfbenoemde ‘oude kakker’ en zijn vooral benieuwd naar zijn achternaam. Ook Els, de kandidate die lange tijd de favoriet leek, maar inmiddels huiswaarts keerde, kan op de nodige interesse rekenen.

Hoe oud is Iris?

De ‘Griekse’ Iris, die opzien baart met haar uitgesproken zoektocht naar een ‘stoute man’, completeert het podium. Met name haar leeftijd is iets waar we, afgaand op de Google Trends-cijfers, massaal nieuwsgierig naar zijn. Maar kijkers zijn niet alleen benieuwd naar haar, ze willen ook alles weten over kandidaat Peter, de dansende kapitein die allergisch bleek voor vis. Ook het dorp Sparto, waar Iris haar B&B runt, geniet de laatste tijd veel zoekvolume.

Franse B&B-houders weinig in trek

Waar we ons dus suf googelen om meer te weten te komen over Albert, Robert Jan en Iris, interesseert het wel en wee van Arno en Anja in Frankrijk ons een stuk minder. Frank Breukelman van Tijd voor Publiciteit, die het onderzoek deed, begrijpt het wel: “Er gebeurt bij die twee gewoon niets! Je ziet ze alleen maar aan tafel zitten of in de tuin, ze trekken er nooit eens op uit. Er zijn met name bij Arno momenten dat je eigenlijk wilt doorspoelen…’

B&B Vol Liefde populairst in Utrecht

Heb je bij het lezen van dit artikel geen flauw idee waar het over gaat, dan is de kans groot dat je in Flevoland woont. Daar is B&B Vol Liefde, afgaande op de Google Trends-cijfers, aanzienlijk minder populair dan in de rest van het land. Ook in Limburg en Zeeland blijft de populariteit wat achter. Utrechters daarentegen willen álles van het programma weten. Met een Google Trends-index van 100 uit 100 is het ruim anderhalf keer zo populair als in Flevoland. Ook inwoners van Drenthe, Gelderland en Noord-Brabant zijn duidelijk bezeten van het programma.

De impact van B&B Vol Liefde op reistrends

Naast de deelnemers zelf, blijkt uit eerder onderzoek van Cheaptickets dat ook de bestemmingen waar de B&B’s gevestigd zijn, aan populariteit winnen. Er wordt namelijk meer gezocht naar vliegtickets naar de locaties die te zien zijn in het programma. Vooral het Zuid-Afrika waar Mirjam woont, is opeens een stuk meer in trek dan voorheen.

Ook aan de slag met PR?

Bovenstaand persbericht leidde onder meer tot publicaties op de websites van Libelle, Flair en JAN Magazine.

 

Wil jij nu ook profiteren van gratis publiciteit? Lees dan meer over persberichten schrijven, persberichten versturen en digital PR.

 

Overtuigd dat PR ook jouw naamsbekendheid en autoriteit een boost gaat geven? Neem dan eens vrijblijvend contact op met Frank Breukelman van Tijd voor Publiciteit.

Dé specialist in datagedreven digital PR-campagnes.

Bezorgt jouw bedrijf meer naamsbekendheid en (online) autoriteit.

Deze blog delen via:

Meer artikelen lezen?

Persberichten

20 maart 2025

Adverteren in Google? 70% slaat bewust de gesponsorde resultaten over!

Digital PR-bureau Tijd voor Publiciteit ondervroeg een representatief panel van 1.000 Nederlanders naar hun Google-gewoonten. Klikken zij altijd op het bovenste resultaat of belanden ze regelmatig op de tweede pagina?…

Frank Breukelman

Meer lezen

Tips

19 maart 2025

5 manieren om aan je naamsbekendheid te werken in 2025

Meer naamsbekendheid voor je bedrijf in 2025? Tijd voor Publiciteit geeft je 5 praktische tips!…

Frank Breukelman

Meer lezen

Persbericht versturen veelgemaakte fouten

Tips

11 maart 2025

7 veelgemaakte fouten bij het verzenden van een persbericht

Als je een persbericht verzendt, zijn er enkele belangrijke dingen om rekening mee te houden. Tijd voor Publiciteit zet zeven veelgemaakte fouten op een rij, zodat jij ze niet hoeft…

Frank Breukelman

Meer lezen

Illustratie afwachtende zzp'er

Persberichten

28 januari 2025

Bijna helft zzp’ers doet niets om klanten binnen te halen

Tijd voor Publiciteit deed onderzoek naar de manieren waarop zzp’ers klanten binnenhalen. Een groot deel van hen blijkt volledig afhankelijk van mond-tot-mondreclame….

Frank Breukelman

Meer lezen

Wat is een persbericht

Info

16 januari 2025

Wat is een persbericht?

Het persbericht is een van de bekendste en meest effectieve PR-middelen. Maar wat houdt het precies in? En waarom zou je er gebruik van maken?…

Frank Breukelman

Meer lezen

Persberichten

9 december 2024

Drie op de tien Nederlanders durven online zoekgeschiedenis niet te laten zien​

Drie op de tien Nederlanders durven hun Google-zoekgeschiedenis niet aan vrienden of familie te laten zien. Lees hier het volledige persbericht!…

Frank Breukelman

Meer lezen